Στρογγυλές Τράπεζες

  • OCARIoT – Internet of Things (IoT) and
    Serious Games to Promote
    Healthy Lifestyles of Children and Teenagers
  • Ημερίδα Καλών Πρακτικών στο Σχολείο
  • Προστατεύοντας τους αθλητές ποδοσφαίρου
    με άσκηση και συμβουλευτική
    (Erasmus+ Sport)
  • Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην
    εκπαιδευτική διαδικασία της Φυσικής Αγωγής:
    Πολυμεσικές και διαδραστικές εφαρμογές
  • Chair

    Dr. Antonis Kambas,

    Department of Physical Education and Sport Science
    Democritus University of Thrace, Greece

  • Agenda

    1. Visions & Aims of OCARIoT
    • Dr Leire Bastida
      Project Manager & Programmes Responsible eServices
      TECNALIA Research & Innovation, Spain
    • Ana Moya Cañas
      Project Manager & Researcher
      TECNALIA Research & Innovation, Spain
    1. Technical Solutions of OCARIoT
    • Dr Konstantinos Votis
      Researcher, Director Visual Analytics Laboratory
      Information Technologies Institute (ITI), Centre of Research and Technology Hellas (CERTH), Greece
    • Dr Andreas Triantafyllidis
      Research Associate
      Information Technologies Institute (ITI), Centre of Research and Technology Hellas (CERTH), Greece
    1. Implementing OCARIoT in Real School Settings
    • Kostas Soutos
      Physical Education Teacher, Head Department of Physical Education
      Ellinogermaniki Agogi (EA), Greece
    • Thomas Fischer
      Educational Psychologist & Senior Researcher
      Ellinogermaniki Agogi (EA), Greece
    1. Assessing & Evaluating Physical Activitiy of Children & Teenagers
    • Antonis Kambas
      Department of Physical Education and Sport Science
      Democritus University of Thrace, Greece
    • Klearchos Panousis
      Physical Education Teacher, Deputy Head Department of Physical Education
      Ellinogermaniki Agogi (EA), Greece
  • Abstract

    Smart childhood Obesity CARing solution using IoT potential

    Child obesity is the major paediatric public health concern affecting around 224 million school-aged children in the world. Its prevalence has tripled in many European countries since 1980, still increasing in an alarming rate. More than one in three school-aged children in Brazil, Greece and Spain are overweight or are affected by obesity.

    Thus, the main goal of OCARIoT (i.e. smart childhood Obesity CARing solution using IoT potential) is to promote the improvement of eating and physical behaviours and the prevention of the obesity onset for children between 9 and 12 years old.

    For doing so, OCARIoT develops an Internet of Things (IoT)-based personalised coaching solutions based on a Decision Support System (DSS) guiding children to improve healthy eating and physically active lifestyles. The IoT network will allow observing child activity patterns of daily living, health evolution, physiological and behavioural parameters as well as environmental data. OCARIoT offers an open Dashboard for educators and parents systematically compiling information from various self-reflection tools and IoT sources and an interactive App for children to motivate and encourage children in order to commit them to follow-up their personalised coaching plans.

    The workshop will explore first the underlying visions and aims of OCARIoT, second gives an hands- and brains-on experience of the technical solutions of the project, third describes the implementation of OCARIoT in real school settings and finally describes state-of-the-art methods to assess and evaluate physical activities of children and teenagers.

  • Τίτλος

    “«MissionX: Εκπαιδευτείτε όπως ένας αστροναύτης» (MX: TLA), μία διεθνής εκπαιδευτική πρόκληση.

  • Συντονίστρια

    Στυλιανή Καρακύριου

    ΕΕΠ ΣΕΦΑΑ, ΔΠΘ

  • Ομιλητές

    1. Αθηνά Πριμικίρη, Επικεφαλής Ελλάδας MX:TLA

    Η φιλοσοφία της εκπαιδευτικής δράσης MX:TLA

    1. Κωνσταντίνος Σούτος, ΠΕ11, Ελληνογερμανική Αγωγή
    2. Μαρία Σουλτογιάννη, ΠΕ70, Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη

    TLA, σκοποί και στόχοι στην Εκπαίδευση

    1. Μαρίνα Μολλά, ΠΕ70, Δήμητρα Δόλωμα, ΠΕ11, 9ο Δημοτικό Σχολείο Κομοτηνής
    2. Βασιλική Ψαρίδου, ΠΕ70, Μειονοτικό Δημoτικό Σχολείο Δοκού

    MX: TLA, διαθεματική διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής

    1. Φίλιππος Γρούδος, ΠΕ11, 18ο Δημ. Σχολείο Ξάνθης
    2. Μιχάλης Ράντος, ΠΕ70, 8ο Δημ. Σχολείο Κομοτηνής

    Εκπαιδευτικές δραστηριότητες του προγράμματος (MX: TLA) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

  • Date

    Παρασκευή 15.05.2020

  • Προεδρείο

    Κέλλης Ε., Τρυφωνίδης Μ.

  • null

    Ομιλητές

    Μάλλιου Π.,1 Μπενέκα Α.,1 Γιοφτσίδου Α.,1 Κέλλης Ε.,2 Κοφωτόλης Ν.,2 Τρυφωνίδης Μ.,3 Αρσένης Σ.,4 Zayfsev T.Y.5

    1Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

    2Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης / Σέρρες

    3Αθλητιατρική Εταιρεία Κύπρου

    4Ξάνθη Α.Ο.

    5Ακαδημία ποδοσφαίρου Φιλιππούπολη

  • Περίληψη

    Το πρόγραμμα (Erasmus+ Sport)  ΠΡΟΣTΑΤΕΥΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΑΘΛΗΤΕΣ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ ΜΕ ΑΣΚΗΣΗ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ (PROTECTS) είναι ένα καινοτόμο πρόγραμμα που αναπτύχθηκε από ακαδημαϊκούς, κλινικούς, γυμναστές και προπονητές ποδοσφαίρου  και παίκτες που προέρχονται από διαφορετικές χώρες της Ευρώπης, προκειμένου να προστατεύσουν τους αθλητές ποδοσφαίρου, ιδιαίτερα τους νεότερους, από κινδύνους τραυματισμού. Ο κύριος στόχος του ήταν να εντοπιστούν τα κενά στις στρατηγικές που χρησιμοποιούνται για την πρόληψη των μυοσκελετικών τραυματισμών στο ποδόσφαιρο και στις συμβουλευτικές και επικοινωνιακές δεξιότητες που απαιτούνται για να παρακινηθούν οι προπονητές και οι παίκτες να συμμετάσχουν ασφαλέστερα στο ποδόσφαιρο και τον αθλητισμό και να προτείνουν ορισμένες στρατηγικές για σωματική άσκηση (π.χ. ειδικό ασκησιολόγιο) και διανοητική προετοιμασία προκειμένου να συμβάλουν στη μείωση των μυοσκελετικών τραυματισμών που μπορούν να προληφθούν κατά τη διάρκεια της προπόνησης και των αγώνων. Η πλατφόρμα PROTECTS περιλαμβάνει εργαλεία μάθησης και αξιολόγησης κατάλληλα για αθλητές, προπονητές, γυμναστές και φυσιοθεραπευτές, προκειμένου να τους καθοδηγήσουν για την αποτελεσματική ενσωμάτωση των στρατηγικών που προτείνονται στις καθημερινές τους εκπαιδευτικές διαδικασίες και κατά τη διάρκεια των αγώνων και των προπονήσεων.

  • Προεδρείο

    Παναγιώτης Αντωνίου, Καθηγητής

    Νικόλαος Βερναδάκης, Αν. Καθηγητής

  • null

    Ομιλητές

    Δρ. Μαρία Μαχαιρίδου1 Δρ. Νικόλαος Αποστολάκης2 Δρ. Παναγιώτης Αντωνίου3

    1Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου Φυσικής Αγωγής Νοτίου Αιγαίου

    2Διευθυντής Α’ Γενικό Λύκειο Αγίου Νικολάου Κρήτης

    3Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

  • Περίληψη

    Οι νέες τεχνολογίες (ΝΤ) αποτελούν εκπαιδευτικό εργαλείο στα χέρια του σύγχρονου εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής (εΦΑ) ο οποίος διακατέχεται από την επιθυμία για αποτελεσματικότερη εκπαίδευση των μαθητών/τριών του. Αποτελούν ακόμα μέρος της δικής του προσωπικής και επαγγελματικής εξέλιξης καθώς οι ρόλοι που αναλαμβάνει διευρύνονται πέρα από το τυπικό εργασιακό ωράριο του. Άλλωστε και η επιθυμία για φυσική δραστηριότητα και απόκτηση γνώσης από τους μαθητές/τριες δεν γνωρίζουν ωράριο. Η ενσωμάτωση των ΝΤ στην εκπαιδευτική διαδικασία του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής (ΦΑ) αποτελεί για τον εΦΑ μια ιδιαίτερη πρόκληση. Ο σύγχρονος εκπαιδευτικός για να ενισχύσει την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας του μπορεί και πρέπει να έχει δεξιότητες στη δημιουργία και ενσωμάτωση στην εκπαιδευτική πράξη εφαρμογών πολυμέσων. Στηριζόμενοι σε βασικό εξοπλισμό υποστήριξης των ΤΠΕ στο σεμινάριο αυτό θα αποκτήσουν πληρόφορηση και δεξιότητες δημιουργίας πολυμεσικών εφαρμογών. Επίσης η πληροφόρηση και απόκτηση δεξιοτήτων θα προεκταθεί σε ένα εκπαιδευτικό εργαλείο όπως είναι ο διαδραστικός πίνακας.  Ο διαδραστικός πίνακας (ΔΠ) είναι μια τεχνολογική εφαρμογή, ένα τεχνολογικό μέσο των νέων τεχνολογιών, που υπό παιδαγωγικές προϋποθέσεις, μπορεί να αναδειχθεί σε ένα ιδιαίτερα βοηθητικό εργαλείο στη διαμόρφωση ενός αποτελεσματικότερου περιβάλλοντος μάθησης και διδασκαλίας για τη ΦΑ. Το σεμινάριο είναι κατανεμημένο σε δύο συνεδρίες (βιωματικά εργαστήρια) και σκοπό έχει να βοηθήσει τους εΦΑ να κατανοήσουν τις δυνατότητες των ΔΠ (λ.χ. στην επίλυση προβλημάτων που αντιμετωπίζουν στην διδασκαλία αντικειμένων της ΦΑ), να τους ενισχύσει στο έργο τους και να τους προτείνει τρόπους ενσωμάτωσης των ΔΠ στην εκπαιδευτική διαδικασία του μαθήματος της ΦΑ. Αυτό γίνεται μέσα από δειγματικές εκπαιδευτικές προσεγγίσεις που στη πρώτη συνεδρία αφορούν την καλαθοσφαίριση (ατομική δεξιότητα και ομαδική τακτική) αλλά και ένα εκπαιδευτικό σενάριο με θέμα την υγεία των αθλουμένων.

    Το δεύτερο βιωματικό εργαστήριο για την αξιοποίηση του διαδραστικού πίνακα στη διδακτική της Φυσικής Αγωγής έχει ως στόχο την επισκόπηση βασικών λειτουργιών και παιδαγωγικών χρήσεων του εποπτικού αυτού μέσου, μέσω δύο ενδεικτικών διδακτικών σεναρίων. Το πρώτο από αυτά αφορά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και έχει ως θέμα τη μεσογειακή διατροφή, σε συνδυασμό με τη φυσική δραστηριοποίηση. Το δεύτερο αφορά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και, συγκεκριμένα, στη διδασκαλία αθλημάτων κλασσικού αθλητισμού. Και με τα δύο διδακτικά σενάρια προτείνεται ένα πλαίσιο αρχών, με το οποίο αναδεικνύονται οι δυνατότητες και η προστιθέμενη διδακτική αξία του εποπτικού αυτού μέσου, ως εργαλείου ενίσχυσης της μαθησιακής διαδικασίας, της οργάνωσης της λειτουργίας της τάξης, της ανάπτυξης της κοινωνικής αλληλεπίδρασης, της επικοινωνίας και της συνεργασίας στη Φυσική Αγωγή. Στο πλαίσιο των δύο διδακτικών σεναρίων, μεταξύ άλλων, αξιοποιείται και εκπαιδευτικό υλικό εξωτερικών πόρων, όπως είναι οι διαδραστικές προσομοιώσεις, το βίντεο κ.ά. Παράλληλα, δημιουργείται και νέο διδακτικό υλικό, μέσω των σχετικών επιλογών που προσφέρονται από τα λογισμικά διαχείρισης μαθημάτων για διαδραστικό πίνακα και, στη συγκεκριμένη περίπτωση, το λογισμικό Active Inspire της Promethean World. Στο πλαίσιο της βιωματικής αυτής δράσης, οι επιμορφούμενοι θα διδαχθούν και θα εξασκηθούν σε προτεινόμενους τρόπους δημιουργίας εξατομικευμένων μαθημάτων για διαδραστικό πίνακα, προσαρμοσμένων στις ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες των μαθητών τους.

Theme: Overlay by Kaira